Translate, Traducetelo

diumenge, 4 de gener del 2015

2015 AÑO DE LA OVEJA




Si bien desde el día 1 de Enero de 1873 Japón adoptó el calendario Gregoriano, para el tema de horóscopos siguen usando el calendario lunar (el que se usa todavía en China). Así pues el recién estrenado 2015 es el año de la 羊 (Hitsuji) OVEJA, como el 2014 lo fue del CABALLO y el 2013 de la SERPIENTE. 

Es curioso el hecho de que en Japón apenas hay cría de ovejas, por su clima demasiado húmedo, cosa que no pasa en China, de donde en su día adoptaron el calendario lunar, de ahí que haya un año dedicado a este animal. 



En la entrada del año del CABALLO  os conté el funcionamiento del calendario y de la aplicación de los elementos. Este año de la Oveja sigue con el elemento MADERA, como lo fue el Caballo. 




Según el horóscopo todas las personas nacidas en 2015, lo harán bajo el signo de la oveja de madera y así se supone que serán:

Generosos, muy atentos e ingeniosos, intelectuales a los que no les gusta planear su futuro, no serán para nada materialistas. También son excesivamente sensibles y sentimentales y prefieren reprimir sus emociones lo que les hará parecer tristes o melancólicos e incluso pesimistas. 

Como ya os conté en la entrada del 2013 sobre la costumbre del envío de las tarjetas de Año Nuevo, no quiero repetirme con el tema, solo añadir que este año el matasellos tiene un guiño especial haciendo referencia al del ultimo año de la oveja, el 2003.  Como podéis ver en la imagen, la oveja del 2003 esta tejiendo una bufanda, la misma oveja en el matasellos del 2015 luce la bufanda ya terminada de tejer. 



Os dejo unas fotos de las tarjetas que se han enviado este año y de los sellos de correos para la ocasión y el enlace a un video de una ceremonia realizada hace unos días en Osaka para celebrar el traspaso de año.



















Si bé des del dia 1 gener 1873 Japó va adoptar el calendari Gregorià, per al tema d’horòscops segueixen usant el calendari de la lluna (el que s’usa encara a la Xina). Així doncs l’acabat d’estrenar 2015 és l’any de la 羊(Hitsuji) OVELLA, com el 2014 ho va ser del CAVALL i el 2013 de la SERP.

És curiós el fet que al Japó gairebé no hi ha cria d’ovelles, pel seu clima massa humit, cosa que no passa a la Xina, d'on en el seu dia van adoptar el calendari lunar, es per aquest motiu que hi hagi un any dedicat a aquest animal. 



A l’entrada de l’any del CAVALL  us vaig explicar el funcionament del calendari i de l’aplicació dels elements. Aquest any de l’ovella segueix amb l’element FUSTA, com ho va ser el Cavall.




Segons l’horòscop totes les persones nascudes en 2015, ho faran sota el signe de l’ovella de fusta i així se suposa que seran:

Generosos, molt atents i enginyosos, intel•lectuals als quals no els agrada planejar el seu futur, no seran per a res materialistes. També són excessivament sensibles i sentimentals i prefereixen reprimir les seves emocions el que els farà semblar tristos o malenconiosos i fins i tot pessimistes.

Com ja us vaig explicar a l’entrada del 2013  sobre el costum de l’enviament de les targetes d'Any Nou, no vull repetir-me amb el tema, només afegir que aquest any el mata-segells té un gest de complicitat especial fent referència al de l’últim any de l’ovella, el 2003. Com podeu veure a la imatge, l’ovella del 2003 está teixint una bufanda, la mateixa ovella en el mata-segells del 2015 llueix la bufanda ja acabada de teixir. 



Us deixo unes fotos de les targetes que s’han enviat aquest any i dels segells de correus per a la ocasió i l’enllaç a un vídeo d’una cerimònia realitzada fa uns dies a Osaka per celebrar el traspàs d’any.

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada